House of Five Leaves (2010) – recenzija

saraiya-main_zpsrw10o9g3

Sama pomisao da učiniš nešto loše ti je mrska, ali ti je novac neophodan.“
– Sođi „Svetac“

Manglobe i samuraji? Prvo što svima pada na pamet je naravno legendarna serija „Samurai Champloo“, ali „House of Five Leaves“ se suštinski razlikuje od Vatanabeovog klasika, i to uopšte nije loša stvar. Kuća pet listova iako smeštena u Edo period samuraja se ne fokusira na borbe i epske avanture već na dijaloge i razvoj likova.

house-of-five-leaves-yaichi-akitsu-forrest-wallpaper_zpsdeapbc7w

Priča na prvi pogled deluje jako prosto i neprivlačno. Ronin Akicu Masanosuke (Masa) je veoma vešt i odan mačevalac, ali je zbog svoje naivne i dobroćudne prirode biva otpušten od strane gospodara kojem je služio. Izgladneo i očajan počinje da radi za Jaićija, harizmatičnog vođu bande po imenu „Pet listova“. Iako mu veoma smetaju nelegalne aktivnosti kojima se banda bavi, Masa počinje da sumnja da nije sve tako prosto i da Jaići ima neke skrivene motive. Vremenom, Masa postaje sve uvučeniji u svet Pet listova i sve bolje upoznaje svoje misteriozne i zanimljive saradnike.

gotwoot_house_of_five_leaves_01_720p_h2641c8a5541-mkv_snapshot_20-41_2011-10-28_19-24-43_zpsmfce7mbq

Seriju je najlakše opisati kao samurajsku slice of life dramu jer je, kao što već pomenuh, fokus je na likovima i njihovim odnosima a ne na akciji. Prošlost članova bande se otkriva iz epizode u epizodu kroz niz zanimljivih flešbekova. Režiseru Tomomicu Moćizikiju (Yokohama Kaidashi Kikou, Kimagure Orange Road OVA, Here is Greenwood, Princess Nine) ovakve priče nisu strane i svoje iskustvo je maksimalno iskoristio radeći na ovom naslovu. Manglobe produkcija je sjajna. Pozadine su veoma realistične i uverljivo oslikavaju stari Japan. Čak se vremenske prilike i nebo savršeno uklapaju u tonalitet serije. Muzička podloga je odlična i predstavlja mešavinu tradicionalne japanske muzike i džeza koji daje seriji dodatan šmek. Dizajn likova je prost i veoma neubičajan naročito kada su oči u pitanju. Ovo će možda odbiti neke, ali ko je toliko površan da zbog toga preskoči ovaj naslov bolje da se drži Tokijskog Golje. Anime zadržava unikatan dizajn iz originalne mange Nacume One i to je za svaku pohvalu.

Ukratko o članovima bande Pet listova:

Masanosuke „Masa“ Akicu

hofl 1 7_zpsfqe6iok7

Masanosuke je veoma vešt borac (što u seriji retko ima prilike da prikaže) koji potiče iz jedne ugledne porodice. Veoma je stidljiv i uprkos svom talentu, često biva otpušten sa posla jer se ne snalazi dobro u interakciji sa drugim ljudima. Svoj rodni grad je napustio jer je osećao da tamo ne pripada. Sada radi za Pet listova kao telohranitelj i u početku nije bio svestan da se grupa bavi kidnapovanjem i iznudama. Veoma se divi Jaićiju i interesuje se za njegovu prošlost.

Jaići

tumblr_lvsvyultgY1qhyte9o1_500_zpsggdvqnbn

Misteriozni i harizmatični vođa Pet listova koji ne voli da priča o svojoj prošlosti. Živi u bordelu i obožavan je od strane radnica istog. Prepoznatljiv je po svojoj sivog kosi i tamnijem tenu. U početku deluje bezbrižno i jako staloženo ali to je samo fasada iza koje se krije najzanimljivija pozadinska priča u ovoj seriji.

Otake „Take“

HouseofFiveLeavesep01b_zps3yf5dnha

Otake je lokalna gejša i jedini ženski član Pet listova. Nekada je radila u bordelu dok Jaići nije otplatio njena dugovanja i izbavio je iz ropstva. Iz zahvalosti počinje da radi sa Jaićijem i ona je smislila ime Pet listova. Ona je jedna od prvih koja je prihvatila Masu kada je počeo da radi za bandu. Veoma je sposobna i proračunata.

Umezo „Ume“

vlcsnap-2010-06-06-10h22m30s9_zpsnpftargb

Vlasnik kafane u kojoj se okupljaju članovi Pet listova i planiraju svoje poduhvate. Ume je bivši član ozoglašene bande pljačkaša koju je napustio kako bi se posvetio svojoj kćerci Okini prema kojoj se ponaša veoma zaštitnički. U početku ne prihvata Masu usled njegove plašljivosti i mekog srca ali se to vremenom menja.

Macukići „Macu“

vlcsnap-2010-06-06-10h21m50s121_zpsj1thuw2u

Nekada usamljeni lopov, sada glavni špijun Pet listova. U slobodno vreme pravi ukrase za kosu koje prodaje i tako zarađuje dodatni novac. Smiren i uvek staložen, Macu skoro uvek svoj posao obavlja bez greške, i njega ništa ne može da zaustavi kada reši da ostvari neki cilj.

Ovo nije anime za svačiji ukus, i nikada neće biti popularan. Teško da ćete negde videti nekoga kako nosi House of Five leaves majicu ili nekoga u kostimu Mase. Ovo nije taj tip animea i o njemu će pričati samo jedna šačica ljudi a na forumima će ga poneko okarkerisati kao „skriveni dragulj“ moderne anime produkcije. A od mene može da dobije iskrenu preporuku.

This post has been viewed 38 times