One Outs – Recenzija

Pobediti znači poraziti svoje neprijatelje, uništavati ih kada pokleknu, šutirati ih dok su na zemlji, stavljati im so na bolne otvorene rane. Pobediti znači gaziti preko leševa. Pobeda nije lepa, ona je BRUTALNA.“Tokući Toa

72701003_zps045a84ad

Originalna One Outs manga, mangake Šinobu Kaitani-a je izlazila u periodu između 1998. i 2008. godine. Kaitani je mnogo poznatiji po svojoj drugoj mangi, Liar Game, koja uprkos tome što je odlično prihvaćena kako kod publike tako i kod kritičara, još uvek nema svoju anime adaptaciju. One Outs mnogi porede sa naslovimaKaiji: Ultimate Survivor i Mahjong Legend Akagi, što je sasvim razumljivo jer pored psihološko/kockarskih elementa sve tri serije je animirao isti studio (Madhouse), režirao isti režiser (Juzo Sato), te isti glumac (Masato Hagivara) pozajmio glas protagonistima.

tumblr_m66hw1u32E1r5zfj8o1_500_zpsstd4dljo

Naša priča počinje kada legendarni udarač slabog tima iz druge bejzbol lige, Hiromići Kođima, odlazi na pripreme pre početka sezone. Tražeći bacača sa kojim bi mogao da vežba, slučajno nailazi na Toau Tokućija, profesionalnog kockara čija lepeza igara uključuje i modifikovanu verziju bejzbola znanu kao One Outs. Tokući, nekim čudom (ili možda i nije čudo, već namerna odluka), gubi opkladu sa Kođimom, i ovaj ga zauzvrat odvodi u svoj bejzbol tim, gde namerava da ga upotrebi kao tajno oružje sa ciljem da klub konačno osvoji prvenstvo.

1_zpsa2c8ae46

Tokući potpisuje jako zanimljiv ugovor sa vlasnikom kluba, prema kome Tokući dobija 50 000 dolara svaki put kada izbaci iz igre protivničkog udarača ali gubi 500 000 dolara svaki put kada udarač ostvari „run“ protiv Tokućija. Ovako dominantnog glavnog lika skoro nigde nećete sresti, dok gorepomenuti Kaiđi i Akagi, i pored toga što su genijalni kockari, ponekad nasedaju na zamke protivnika, to nikako nije slučaj sa Tokućijem. On je uvek, ne jedan, nego tri koraka ispred svih. Odlično čita sve oko sebe i to koristi kako bi ostvario svoje ciljeve. Prezentacija bejzbol utakmice je sjajno izvedena; nema utakmica koje traju previše epizoda a glavnom liku je uvek dato dovoljno prostora da se pokaže u pravom svetlu. Razvoj karaktera je najveća mana serije jer je skoro nepostojeći. One Outs nikada ne bi mogao da funkcioniše da Tokući nije tako jak i harizmatičan protagonista/antiheroj koji od početka vlada svim situacijama ali zbog toga sporedni likovi ne dolaze previše do izražaja.

tumblr_mc6kmcvPpR1r5zfj8o1_500_zpsyywg2jow

Madhouse je svoj posao, kao i uvek, obavio dobro. Odlično su uspeli da ožive bejzbol i sve što je vezano za isti. Muzička podloga je takođe na visokom nivou, i naročito dolazi do izražaja u napetim situacijama kojima ovaj anime obiluje. Opening serije je meni lično bio jako čudan, sama pesma je sasvim dobra, ali je u njemu Tokući polunag i ima nož u ustima. Tako da neko ko pogleda samo opening može da dobije potpuno pogrešnu predstavu o ovom naslovu.

U ovom naslovu mogu uživati i osobe koje ne vole bejzbol, pa ni sport generalno. One Outs je zapravo psihološki triler koji se manifestuje kroz bejzbol. Serija nažalost pokriva samo deo mange, tako da ako neko želi da vidi šta će se dalje desiti mora da čita.

Spoiler Alert!!! ( Tokući kasnije kupuje klub od korumpiranog vlasnika , uvodi razne promene u klubu koji na kraju uspeva da osvoji dugo željeno prvenstvo. Kada Tokući sve to ostvari i ispuni obećanje dato Kođimi, Tokući nestaje bez traga).

This post has been viewed 11 times