Barakamon – Recenzija

Seišu Handa: „Trenutno sam u potpunoj tami… Ali ću sigurno izaći na svetlost.“

barakamon-1_zpsa325611d

Ovog leta (2014)  smo mogli da pratimo nekoliko zanimljivih naslova. Zankyou no Terror i Aldnoah.Zero nisu ispunili očekivanja ( sa obzirom kakve su „ekipe“ radile na njima) a Tokyo Ghoul i Akame ga Kill! su zadovoljili samo hardcore battle šonen fanove. I tu dolazimo do Barakamon-a , koji se i pored toga što nije savršen izdvojio kao najkompletniji anime.

Barakamon-ep01-punch1_zps298a0f8a

Ovaj slice of life je zasnovan po mangi Sacuki Jošina i prati Handu Seišu (Sensei, kako ga nazivaju seljani), talentovanog kaligrafa iz Tokija, koji biva poslat na udaljeno Goto ostrvo nakon što je udario kustosa na jednoj izložbi koji je njegov rad nazvao prosečnim. Na ostrvu pokušava da se navikne na prost i njemu čudan život na selu , usput pokušavajući da poboljša svoje kaligrafsko umeće. Kulturni šok koji doživljava mu stavlja do znanja da to mesto nije ništa nalik Tokiju, nenaviknut na gostoprimstvo i prisnost svojih suseda, Sensei je primoran da se na sve to brzo prilagodi. Njegova kuća služi kao „baza“ mlađim meštanima ostrva, među kojima je i divna muškobanjasta sedmogodišnja devojčica Naru Kotoiši čiji je odnos sa Sensei-om jako dirljiv i čini jedan od najzanimljivijih aspekata serije.

Barakamon-ep01-punch1_zpsea673606

Ostrvo Goto je svakako živopisno oživljeno. Studio Kinema Circus (Tokyo Magnitude 8.0, Black Bullet) ima talenat da detaljno prikaže seoske i urbane delove ostrva, od šuma gde deca hvataju bube do dotrajalih brodova kojim ribolovci sela svakodnevno plove. Kvalitet animacije se posebno ističe u nekim tužnijim i ozbiljnijim trenucima serije, recimo kada Handa pomaže Naru oko groba njene bake . To donosi neke od najlepših scena koje serija može da ponudi, kada sveće istaknu ne samo toplinu okruženja već i likova koji se tu nalaze.

Barakamon-02-Large-27_zpsf981b3ea

Barakamon ima plejadu zanimljivih likova, koje oživljava odlična glumačka postava. Onov Handa je lik sa kojim se publika može povezati i osetiti kako se on vremenom navikava na novo okruženje. Mlada glumica Hara doprinosi autentičnosti neodoljive Naru. Zanimljivo je da skoro svi likovi pričaju seljačkim japanskim, što je očigledno čak i nekome ko japanski ne zna. Zamislite doktora iz Beograda u poseti nekom zabačenom planinskom selu na jugu Srbije, tako nešto.

Dobroj seriji treba i kvalitetan soundtrack, a Kenđi Kavai (Ranma ½, Ghost In The Shell) dobro balansira i smešne i ozbiljnije delove Barakamona. Opening i ending su odlični i sjajno se uklapaju u seriju.

54ab628972d5c5c69becb364ae8f46a91405239088_full_zps50b46b80

Serija kao ova nije tako česta. Pored životnih lekcija Barakamon nudi i dosta smeha i time izdvaja kao jedan od najkvalitetnijih naslova godine. Serija ima samo 12 epizoda, i ako i dalje budete želeli da uživate u avanturama ovih živopisnih likova preporučujem da bacite pogled na mangu, koja i dalje izlazi.

This post has been viewed 87 times