Hunter x Hunter (2011) – recenzija

„Ja se ne plašim smrti. Plašim se samo da će moj bes izbledeti vremenom.“
Kurapika

hunter_x_hunter_by_xvrcardoso-d54co4a_zpse9188a5d

Glavna družina: Kurapika, Gon, Killua i Leorio

Hunter x Hunter je druga adaptacija istoimene mange Jošihiro Togašia. Prva serija je stekla vernu armiju fanova, ali nikada nije postigla uspeh globalnih razmera i brzo je pala u drugi plan nakon pojave anime adaptacija Bleach-a i Naruta. Sama manga iako cenjena i kod publike i kod kritičara, nažalost je najpoznatija po tome što često pauzira sa izlaženjem na neodređeno vreme pa je znana i kao Hiatus x Hiatus. Poređenja radi, HxH je sa izlaženjem počeo pre Naruta i do sada ima 32 toma nasuprot Narutovih 72.

Kao neko ko ne voli battle shonen naslove i za njih uglavnom vezuje loše stvari, trebalo mi je dosta vremena da se nakanim da počnem sa gledanjem ovog naslova. Ali pošto sam čuo od više ljudi da je ovo jedna od retkih novijih maratonskih battle shonena koji zapravo vrede nešto, rešio sam da se upustim u ovu avanturu dugu 148 epizoda.

Priča animea prati dečaka po imenu Gon, kojeg je otac, inače profesionalni Hunter, ostavio kao malog. Gon odlučuje da polaže test za Huntere i da nakon toga pronađe svog oca po svaku cenu. Na testu se sprijateljava sa nekoliko drugih kandidata i sa njima se upušta u razne avanture. Sama premisa je jako prosta, a potraga za ocem je tu manje više samo da poveže story arcove serije. Arcovi variraju dosta što se tiče kvaliteta, neki su odlični, neki su samo prosto – mneh.

New-hunters_zps60a9b488

Neki od učesnika Hunter ispita
Hunter Exam arc (epizode 1-21)
Lagano upoznavanje sa likovima i svetom u kojem je ovaj naslov smešten. Tu Gon sreće preostale protagoniste: Kurapiku, Leoria iKilluu. Sledi učestvovanje u raznim testovima koje junaci rešavaju uz pomoć prijateljstva, poverenja, hrabrosti i ostalih već toliko puta već viđenih stvari. Ovaj uvodni arc je veoma lagan i pun klišea i može odbiti neke koji će pomisliti da je ovo sve što ova serija može da ponudi, na sreću nije tako. U ovom arcu takođe prvi put srećemo verovatno najzanimljivijeg lika u seriji, pedobeara Hisoku. Hisoka je jedan od antagonista serije ali često pomaže glavnim likovima, naročito Gonu u kome vidi protivnika kojeg će u budućnosti sa uživanjem poraziti.
Zoldyck_Family_zpsb954d7d4

Zoldyck porodica

Zoldyck Family arc (epizode 22-26)
Arc gde se bolje upoznajemo sa Killuom. Killua je član porodice elitinih ubica koja živi na izolovanoj planini do koje je jako teško doći. Posle Hunter testa on odlazi kući a preostali likovi odlučuju da ga posete. Ali pre nego što im to bude omogućeno, moraju naravno dokazati da su vredni da posete porodičnu kuću Zoldyck porodice. Ne naročito zanimljiv arc, koji pre svega služi da se publika upozna sa najpopularnijim likom serijala (Killua je više puta pobedio na izborima za najpopularnijeg lika serijala), ali na sreću, arc je prilično kratak.

tumblr_miqlskBDnp1qm46two3_500_zpsizaqqn6r

It’s over 9000

Heavens Arena arc (epizode 27-36)

Dragon ball turnir arc manje više. Killua i Gon odlaze na turnir borilačkih veština kako bi postali jači i savladali neke nove tehnike. Ovde se upoznajemo sa Nenom, koja je neka verzija čakri/borbene moći ovog serijala i ona određuje koliko je neki lik moćan. Naravno napornim trenizima svoj nen možete uvećati i tu dolazi do čestih „Its over 9000“ fora. Takođe saznajemo da postoji 6 vrsta Nen korisnika, i da su Nen moći uglavnom povezane sa karakterom likova koje ih koriste. Dosta treninga, motivacionih govora, i poneka kul borba je ono što možete očekivati od ovog dela serije.

Hunter-X-Hunter-Wallpaper-Free-Background_zps3123d603

Phantom Troupe

Yorknew City arc (37-58)
E konačno smo došli do good stuff. Radnja ovog dela serije se vrti oko podzemne mafijaške aukcije. Gon i Killua ovde spotlight prepuštajuKurapiki koji svoj screen time iskorišćava maksimalno. Kurapika želi da se osveti grupaciji super ubica koje su odgovorne za istrebljenje njegovog klana i za to će upotrebiti sva sredstva kojima raspolaže pa čak i svoj život. . Arc je prepun zanimljivih likova i dobrih borbi i kada se uporedi sa prethodnim delovima imate utisak da praktično gledate neku drugu, dosta bolju seriju. Ovo je jedan od najboljih battle shonene arcova koje upšte možete odgledati.

tumblr_mjtopiFkDz1ql41ypo5_500_zpsfcrzmlil

Dodge this!

Greed Island arc (epizode 59 – 75)
Sword Art Online/Magic The Gathering arc. Likovi igraju igru u kojoj moraju da skupljaju karte. Ako poginu u igri, ginu i u stvarnosti. Nakon YorkNew-a ovo predstavlja prilično razočarenje, antagonisti su prilično zaboravni i jedini pravi zanimljivi deo je kada likovi igraju „ između dve vatre – extreme edition“. Hisoka je tu opet da sa svojom harizmom povadi stvar.

DaN1K13_zps1e4c0cb3

Himera Mravci

Chimera Ant arc (epizode 76 – 136)

Is this gonna be a standup fight, sir, or another bughunt?“
Hudson (Aliens, 1986)

Ovaj arc koristi zanimljiv način pripovedanja koji usporava vreme kroz učestalu naraciju. Takođe predstavlja nam svaku situaciju iz više uglova tako da gledalac može u potpunosti razumeti šta kojem liku prolazi kroz glavu u datom trenutku i zbog čega se on zapravo „bori“. Arc se takođe može posmatrati i kao dekonstrukcija battle shonen žanra, jer iako sve ide ka uobičajnom kraju, na kakav smo svi navikli, to ovde izostaje, tako da ćete biti (prijatno) iznenađeni epilogom. Uz Yorknew, ovo predstavlja najbolji deo ove serije.

Zodiacs_Volume_30_Colored_zps94e61888

„Najjači“ lovci – „Jer ja sam zmija, ti si žaba, žaba“

13th Hunter Chairman Election arc (137-148)
Poslednji arc koji se bavi politikom i koje nas upoznaje sa najjačim Hunterima koje niko ne može shvatati ozbiljno jer predstavljaju životinje budističkog kalendara (pacov, svinja, pas itd.) Takođe saznajemo da „prava avantura“ tek treba da počne ali pošto je ovo Hiatus x Hiatus, troll mangaka će svoju priču završiti tamo negde 2120. godine. Ovaj arc stavlja tri tačke na ovaj serijal sa jasnom porukom da ni ljudi koji su radili na animeu nisu sigurni da li će ovo ikada biti nastavljeno.

tumblr_n691s5dbR11snp7cxo1_500_zpskeyavldk

Goku?

Na produkciji je radio čuveni studio Madhouse, koji je svoj posao obavio odlično. Prva serija, pa i originalna manga, imaju prilično slabašan artwork. U Madhouse verziji to svakako nije slučaj, i nivo kvaliteta je konstantan kroz svih 148 epizoda. Takođe možemo videti neke prepoznatiljve stvari koje svi vezujemo za Madhouse, kao što su narator i ljubičaste pozadine u napetim scenama. Režiser HxH-a je bio Kođina Hiroši (Grenadier, Kiba, Nougami Neuro, Rainbow) dok je za soundtrack bio zadužen Jošihisa Hirano. Sama muzička podloga serije je sasvim solidna, možda je trebala imati više openinga jer je zaista zamorno slušati/premotavati jednu pesmu kroz 148 epizoda. To nije slučaj sa odjavnim špicama, od kojih bih posebno izdvojio drugu koja je aktuelna za vreme Yorknew arca.

Najjači aspekt ove serije su svakako likovi, priča je u drugom planu. Njihovom razvoju autor posvećuje najviše pažnje i to se vidi na svakom koraku. Ovaj naslov bih mogao da preporučim većini, uz Fma: B predstavlja jedan od najboljih naslova ovog žanra u poslednje vreme, i svakako je bolje vreme gubiti na ovo nego na Naruta recimo koji je većinu stvari pokrao iz Huntera i to je bolno očigledno na svakom koraku. Kada će Togaši ovaj naslov završiti to niko ne zna, pa ni on sam. Fanovi koji već 17 godina čitaju/gledaju ovo na kašičicu. Togaši verovatno čuči na nekoj planini zajedno sa Miurom, pije sake, i uživa u tome što troluje milione ljude, a nama preostaje samo milion neodgovorenih pitanja.

This post has been viewed 30 times