Bokurano: Ours – recenzija

Te godine smo krenuli u sedmi razred i smatrali smo da smo potpuno odrasli. Mislili smo da možemo bilo šta da postignemo. Plakali smo, smejali smo se, ljutili smo se… Mislili smo da znamo sve o životu. Ali u stvarnosti, mi smo bili samo obična dečurlija, zaštićena od strane naših roditelja i društa. Nikada nismo iskusili pravu tugu, sreću ili bes. Sve se to promenilo kada smo naišli na… TO.“ – Vaku

bokurano_zpsbcf8bbc4

Tokom letnjeg kampovanja, 15 dece (8 dečaka i 7 devojčica) pronalazi pećinu u blizini mora i unutar nje otkriva laboratoriju prepunu kompjutera i raznih drugih sprava. Tu sreću „stanovnika“ ove pećine koji se predstavlja kao Kokopeli (Bog plodnosti u indijanskoj mitologiji koji je roditeljima donosio decu). Kokopeli tvrdi da je programer koji radi na novoj igri u kojoj veliki robot mora da odbrani Zemlju od vanzemaljske invazije. On ubeđuje decu da testiraju igru, uz prethodno potpisivanje ugovora. Nakon što potpišu ugovore , deca se bude na obali mora, ubeđenja da su sve ovo samo sanjala.

bokurano2_zpsffc7805a

Sam početak animea obećava još jedan klasičan šonen mecha naslov u kome je sudbina sveta u rukama izabrane dece koja uprkos svemu pobeđuju svoje neprijatelje i žive srećno do kraja svojih života. Ali to zapravo samo prvi utisak, Bokurano predstavlja dekonstrukciju mecha žanra, koju je moguće opisati kao spoj Evangelion-a, Gantz-a i knjige Enderova igra. Svaka bitka je presudna i poraz znači uništenje cele planete. Upravljanje robotom (Zearth), zahteva energiju, i to životnu, i nakon što završite sa svojom bitkom, umirete. Zato su tokom serije naši likovi suočeni sa sledećom dilemom: Upravljaj robotom i umri ili nemoj da upravljaš robotom ali će onda svi umreti. Treće opcije nema.

bokurano7_zps6017f021

Likovi predstavljaju najjači adut serije, ima ih mnogo za jednu seriju od 24 epizoda, ali svejedno uspevaju da dođu do izražaja, bar većina njih, i vas kao gledaoca njihove smrti zaista pogađaju, iako posle već 3 epizode znate kuda se uputio „voz“ po imenu Bokurano. Serija je jako depresivna , ne daje ni tračak nade protagonistima već demonstrira Marfijev zakon – uvek može biti još gore. Naracija je izvedena u stilu mini story arc-ova, tako da je svakom liku posvećeno između 1 i 3 epizode. Što je uglavnom dovoljno da se upoznamo sa pozadinskim pričama likova i da vidimo kako se nose sa novodobijenom odgovornošću – spasi svet kojem nije stalno do tebe i umri.

bokurano9_zpsdadf26ac

Lik koji se posebno izdvaja je Balegar (Dung beetle). Da je neki drugi anime u pitanju Balegar bi bio pomoćnik dece, vodič i emotivna podrška kroz njihovo epsko putovanje. Ovde Balegar u potpunosti opravdava svoje ime, igra se sa emocijama likova iz čiste zabave, laže ih i vara na svakom koraku ne bi li ostvario svoje ciljeve.

who_let_urubuchi_read_bokurano_zpsd5842573

Nudimo ugovore po jako povoljnim uslovima
Studio koji je radio na ovom naslovu je Gonzo i svoj posao je obavio prilično prosečno, neki bi rekli lenjo. To je posebno upadljivo kada su borbe robota u pitanju, mnogo su kraće u odnosu na one u mangi a sami roboti imaju dosta uprošćen dizajn. Dizajn likova je solidan i nećete imati problema da prepoznate ko je ko. Muzička podloga serije je dobra mada nema neku određenu melodiju koja bi se mogla izdvojiti. Opening je sa druge strane sjajan (Ćiaki Išikava) i nakon što ga čujete par puta ,ostaće zauvek u vašoj glavi.
Bokurano je brutalna priča o žrtvovanju i odrastanju i navodi na razmišljanje šta je nama bila najveća briga u životu sa 13 godina ( trojka iz matematike ili kako uzeti 18+ film iz video kluba). Da li je ovaj svet uopšte vredan spašavanja? Možda ćete biti malo bliži odgovoru na ovo pitanje nakon što odgledate Bokurano.

Treba napomenuti da postoje razlike između mange čiji je autor Mohiro Kitoh i serije. Režiseru animea Hirojuki Moriti se nije dopao izvorni materijal u potpunosti pa je neka pravila „igre“ promenio a pored toga je i smanjio seksualne reference kojima manga obiluje.

bokurano___vermillion_by_lcfaria-d3ikx3q_zps5706f02c
This post has been viewed 8 times